Privátní finanční audit (PFA)
Již jste našimi klienty?
V případě, že jste již našimi klienty a rádi byste si nechali vypracovat první či aktualizovaný PFA, platí dále uvedené samozřejmě v rozsahu toho, co již nemáme v evidenci, toho co se u vás změnilo atd.
Sami nejlépe víte, kolik času a úsilí vám dalo a dá vydělat vaše příjmy a na vaše úspory. Asi by stálo za to, jednou za čas obětovat pár hodin na jejich efektivní správu, co říkáte? Ozvěte se mi a domluvíme termín i optimální postup ve vašem individuálním případě.
Co vše bychom k vypracování auditu měli mít k dispozici:
Níže uvedený kompletní výčet důvěrných informací vás může překvapit, nicméně pro nás jsou to jen data (i když citlivá, podle čehož k nim zodpovědně přistupujeme), bez kterých není možné zpracovat přesnou analýzu a hodnotný audit v oblasti privátních financí.
Je to jednoduché - když nebudeme mít data kompletní nebo přesná, nebude kompletní nebo přesný ani váš audit.
Pokud se ještě natolik neznáme, nemáte takovou důvěru, abyste nám všechna data poskytli, raději nám to řekněte a dáme si nějaké rámcové hodnoty a s tímto vědomím audit vypracujeme. Až vaše důvěra bude dostatečná a rozhodnete se definitivně pro spolupráci, zpřesníte tyto údaje pro finální audit.
- základní osobní údaje (ideálně scan OP z obou stran)
- kontaktní údaje jako telefon, e-mail, kontaktní poštovní adresa
- rodinný stav a základní osobní údaje k dětem, nejvyšší dosažené vzdělání
- údaje o zdravotním stavu, výška a váha
- specifikace výdělečné činnosti (podnikatel, zaměstnání ...)
- nemovitý a zbytný majetek klientů
- cíle klientů (jako např. naspořit dětem na studia, do startu, naspořit si na penzi atd.)
- vozidla (ideálně scan VTP z obou stran)
- veškeré finanční produkty klientů, které si platíte (na vás, partnera, děti apod.):
- hypoteční a jiné úvěrové smlouvy včetně úvěrů ze stavebního spoření a leasingů(ideálně poslední dostupné výpisy z úvěrových účtů a případně původní úvěrové smlouvy a jejich dodatky)
- doplňkové penzijní spoření nebo dříve tzv. penzijní připojištění(ideálně poslední dostupné výpisy o stavu spoření)
- investiční smlouvy a produkty(ideálně aktuální výpisy investičních portfolií fondů či akcií, podklady k jiným investičním produktům, informace k alternativním investicím jako je zlato apod.)
- stavební a jiná spoření, termínované vklady(ideálně aktuální výpisy o stavu spoření)
- životní a úrazová pojištění(ideálně poslední dostupné výpisy o nastavení a stavu smluv)
- pojištění nemovitostí, domácností, odpovědností(ideálně původní pojistné smlouvy s případnými dodatky a poslední předpisy pojistného na aktuální nebo již i následující období)
- pojištění vozidel(ideálně původní pojistné smlouvy s případnými dodatky a poslední předpisy pojistného na aktuální nebo již i následující období)
- pojištění podnikatelských rizik(ideálně původní pojistné smlouvy s případnými dodatky a poslední předpisy pojistného na aktuální nebo již i následující období)
- jakékoliv další finanční produkty, které si platíte a máte k nim nějaké relevantní podklady
- závazky (splátky úvěrů, nesplacené výše úvěrů), banky jaké používáte
- finanční rezervy - cca aktuální finanční rezervy např. na bankovních účtech klientů a v aktivech, které nevyčteme z analyzovaných finačních produktů
- příjmy - průměrný čistý nebo hrubý měsíční příjem, odměny, jiné zdroje příjmů(v případě podnikání průměrný měsíční vklad do domácnosti a základ daně z příjmu - řádek 45 posledního daňového přiznání)
- výdaje - průměrné měsíční výdaje rodiny bez výdajů na konkrétní finanční produkty
(pomocná tabulka pro kvalifikovaný odhad průměrných měsíčních údajů domácnosti - kliknutím zvětšíte)
Co z výše uvedených dokumentů, podkladů a informací nechcete zasílat e-mailem, pouze si připravte na osobní jednání nebo videohovor a domluvíme se na způsobu předání. Některé informace si můžeme jen říct a poznačit do našeho auditu.
V případě jakýchkoliv nejasností, pochybností nebo dotazů neváhejte konzultovat přípravu s vaším poradcem telefonicky.
